Płatność w walucie karty, jako sposób na zwiększenie przychodów sklepu

News

Nasz kraj odwiedza coraz więcej turystów z zagranicy. To ogromna szansa na rozwój Polski. Chodzi nie tylko o branżę turystyczną. Będąc w Polsce obcokrajowcy chętnie kupują krajowe produkty i korzystają z naszych usług. Ogromnym ułatwieniem jest dla nich możliwość płatności we własnej walucie. Daje ją między innymi skorzystanie przez sprzedawcę z usług naszego rodzimego operatora transakcji online – Dotpay.

Jakie płatności walutowe proponuje Dotpay?
W systemie Dotpay istnieją trzy metody przyjmowania płatności od zagranicznych klientów. Pierwszą z nich jest eDCC. Dynamic Currency Conversion to nic innego, jak właśnie dokonywanie płatności w walucie danej karty. Ta opcja znacznie ułatwia transakcję zarówno klientowi, jak i sprzedawcy. Klient posługujący się kartą w walucie innej, niż nasza, realizując płatność widzi na terminalu kwotę, którą zostanie obciążona jego karta w swojej walucie. Natomiast sprzedawca zleca płatność w złotówkach i ma podgląd ostatecznej kwoty w naszej walucie. Nikt, nic nie musi przeliczać. System krok po kroku podpowiada sprzedawcy, jakie czynności powinien wykonać, a przeliczenie kwoty do zapłaty następuje automatycznie na podstawie obowiązującego kursu. Dzięki tej opcji terminal płatniczy staje się swego rodzaju mini kantorem.

Dotpay daje także inną możliwość, a mianowicie przyjmowanie wpłat w trzech podstawowych walutach: euro, dolarze amerykańskim i funcie brytyjskim, bez ich uprzedniego przewalutowania. Płatność i wypłata środków następuje w tym przypadku w stosunku jeden do jednego. 

Dotpay pozwala także na wdrożenie opcji SEPA (Single Euro Payments Area), czyli akceptowanie transakcji gotówkowych w walucie euro. Na terenie Unii Europejskiej istnieje jednolity obszar płatności. SEPA jest odpowiedzią na potrzeby i prawa obywateli krajów członkowskich UE, którzy powinni mieć możliwość płacenia w euro na terenie całej Unii. Dotyczy to również transakcji bezgotówkowych. 

Zalety płatności w walucie karty
Płatność w walucie karty jest usługą doskonale znaną na całym świecie i docenianą szczególnie przez turystów. Przynosi ona wymierne korzyści zarówno sklepom lub punktom usługowym, w których jest uruchamiana, jak i klientom. Przede wszystkim transakcja staje się bardziej przejrzysta, a sprzedawca zyskuje większe zaufanie potencjalnych klientów. Z pewnością pozwala mu to pozyskać nowych klientów, co przy dużym napływie turystów z zagranicy warto wykorzystać. Realizacja płatności w walucie karty jest ważna także ze względów wizerunkowych. Sprzedawca, który daje taką możliwość jest postrzegany, jako bardziej profesjonalny i nowoczesny.