M-zakupy: Gdzie kupujemy najczęściej?

News

Już od dłuższego czasu możemy robić zakupy przy pomocy najprostszego smartfona. Polacy są otwarci na nowości, to też niedługo po wejściu na rynek płatności mobilnych, zaczęliśmy z tej formy korzystać. Gdzie najczęściej kupujemy O tym poniżej.

Lubimy miejsca, gdzie jest największy wybór

M-kupujący najczęściej korzystają z serwisów aukcyjnych i ogłoszeniowych. Portale typu Allegro i Olx to asortyment produktów liczony w milionach sztuk. Konsument ma też świadomość konkurencji w niektórych branżach, która wpływa na niższe ceny towaru, niż w sklepach stacjonarnych. 66% m-kupujących korzysta z serwisów aukcyjnych i ogłoszeniowych.

Sklepy internetowe tuż, tuż

Zaraz za portalami aukcyjnymi znajdują się sklepy internetowe. 54%* kupujących mobilnie korzysta z tych platform e-commerce. Popularność sklepów wynika z mniejszej ilości asortymentu, czyli szybszego wyboru. Konsumenci wybierają sklepy przeważnie wtedy, gdy w serwisie aukcyjnym nie znajdzie tego samego produktu po niższej cenie.

Lubimy też sklepy z aplikacjami mobilnymi i porównywarki cenowe

App Store, Google Play itd. wybiera 30% kupujących, a porównywarki cenowe 29%. Popularność aplikacji mobilnych jest spora, bo konsument może zakupić muzykę, filmy, książki, ebooki i gry na smartfona. Jeśli chodzi o porównywarki cenowe, to są one ściśle powiązane z konkretnymi sklepami. Osoba, która decyduje się na porównanie cen, zazwyczaj finalizuje transakcję w sklepie internetowym.

Kupujemy tak, jak na komputerze

M-zakupy wśród Polaków pokazują, że kupujemy w tych samych miejscach, jak w przypadku komputerów stacjonarnych. Dzięki znajomości serwisów z ekranu monitora, mamy do nich większe zaufanie i w konsekwencji kupujemy mobilnie. Podejrzewamy, że w tym roku pierwsza trójka się nie zmieni, ale rozwój sklepów internetowych daje przypuszczenia, że to te platformy będą najczęściej wybierane w przyszłości.

 

* - dane statystyczne pochodzą z magazynu MShopper 08/2015