Płatności online w skrócie. Przewodnik dla początkujących.

News

Wraz z gwałtownym rozwojem firm internetowych i sklepów e-commerce, pojawiło się mnóstwo rozmaitych systemów płatności. Nie ułatwia to ich wyboru zwłaszcza, gdy jesteś początkującym sprzedawcą. Klienci maja dziś coraz większe oczekiwania i wymagania. Musisz, zatem znać szczegóły dotyczące systemu płatności, który oferujesz. Ale zacznijmy od początku.

Dlaczego potrzebujesz płatności online?
Najprostszą odpowiedzią na to pytanie jest fakt, że płatności online pomagają sprzedawać przedmioty lub usługi online szybciej i wygodniej dla Ciebie i Twoich klientów. Aby rozpocząć akceptowanie płatności w witrynie, potrzebujesz konta sprzedawcy i bramki płatności. Jeśli posiadasz już witrynę eCommerce, musisz się skupić na jej integracji z bramką płatności.

Tradycyjne metody płatności obejmują szybkie przelewy internetowe, szybkie płatności online oraz płatności kartowe. Jednak ludzie coraz częściej wybierają alternatywne rozwiązania płatnicze np. płatności mobilne czy mikropłatności. Przed dodaniem określonego typu płatności do witryny upewnij się, jakie są preferowane przez Twoich klientów metody płatności. Musisz dowiedzieć się więcej o zachowaniach Twojej grupy docelowej. Pamiętaj, że oferowanie wielu metod płatności na stronie może mieć istotny wpływ na współczynnik konwersji i wielkość sprzedaży. Brak niektórych metod płatności w sklepie online bardzo często bywa przyczyną porzucenia koszyka. Zawsze powinieneś mieć na uwadze potrzeby klienta.

Płatności online są wygodne dla klientów. Płacą oni za towary i usługi w kilka sekund, nie zdając sobie nawet sprawy z całego procesu. W rzeczywistości, po dokonaniu transakcji rozpoczyna się w właściwy proces płatności, a chodzi o szyfrowanie, uwierzytelnianie, autoryzację, rozliczenie. 

Dlaczego najtańsza bramka płatności nie zawsze jest najlepsza, a Ty potrzebujesz pośrednika do przetwarzania płatności?
Szczególnie ważna, gdy dopiero zaczynasz działalność, jest struktura cen i opłat. Początkujący sprzedawcy bardzo często korzystają z najtańszej bramki płatności. Ale najtańsze, nie zawsze oznacza najlepsze. Bramka pobiera wszystkie dane karty kredytowej, które klienci wpisują na Twojej stronie internetowej i przekazuje je do procesora, aby uzyskać środki udostępnione na koncie sprzedawcy. Bramka płatności umożliwia połączenie Twojej witryny z procesorem płatności. Zatwierdza karty i płatności elektroniczne, szyfrując wrażliwe dane. W ten sposób pieniądze klienta trafiają na Twoje konto handlowe. Bramka musi zapewniać bezpieczeństwo wszelkich transakcji.

Jeśli chcesz przetwarzać płatności w swojej witrynie, powinieneś podpisać umowę z zaufanym dostawcą usług związanych z płatnościami online. W Polsce jednym z najpopularniejszych pośredników jest firma Dotpay.