Poznaj IVR – innowacyjne płatności przez telefon

News

Większość z nas kojarzy płatności zdalne i mobilne z używaniem internetu. Nic w tym dziwnego, przywykliśmy do tego, że w sklepach internetowych płacimy kartą kredytową czy szybkim przelewem, coraz większą popularnością cieszą się aplikacje do przekazywania pieniędzy takie jak BLIK czy wirtualne portfele. Jednak nie zawsze musimy mieć dostęp do internetu, by wykorzystać kartę kredytowa do dokonania transakcji na odległość. Firma Dotpay ma w swojej ofercie innowacyjne płatności IVR, które pozwalają zrobić to przez telefon, bez konieczności podłączania się do internetu.

Jak to działa? IVR (Interactive Voice Response) jest systemem telekomunikacyjnym przeznaczonym do prowadzenia interaktywnej obsługi dzwoniących klientów. Dzięki temu klient może sfinalizować transakcję z wykorzystaniem karty kredytowe nawet jeśli nie ma połączenia z internetem lub nie chce z niego korzystać. Jedynym wymaganym sprzętem jest telefon z opcją przekierowywania, jednak jest to wymóg wobec sprzedawcy, a nie klienta. Tego typu telefon jest niezbędny, aby móc przełączyć rozmówcę do centrali Dotpay, gdzie będzie mógł on bezpiecznie wprowadzić dane swojej karty.
Jak wygląda cały proces płatności kartą w systemie IVR? Podczas rozmowy z klientem sprzedawca w specjalnym panelu wprowadza wszystkie niezbędne dane do finalizacji zamówienia, a także generuje link, który umożliwi dokonanie płatności w Dotpay. Następnie klient jest przekierowywany do centrali Dotpay. Na tym etapie prowadzony jest przez kolejne kroki poprzez automatyczne wskazówki głosowe. Klient wprowadza dane swojej karty – dzieje się to w sposób całkowicie bezpieczny. Następnie płatność jest zatwierdzana, a informacje z potwierdzeniem wysyłane są do sprzedawcy, by mógł on realizować zamówienie.

Kiedy warto zainwestować w system Interactive Voice Response? To idealne rozwiązanie dla firm, które w swoim modelu biznesowym bazują na telemarketingu i sprzedaży telefonicznej. Dzięki innowacyjnej możliwości dokonania płatności bez posiadania dostępu do internetu, można dać klientom opcję błyskawicznej finalizacji zamówienia, jeśli są zainteresowani oferta. Z punktu widzenia sprzedawcy to bardzo ważne, bo odsunięcie w czasie procesu płatności działa na klientów zniechęcająco i wielu z nich rezygnuje ze sfinalizowania transakcji, szczególnie jeśli muszą usiąść do komputera i wypełnić kolejny formularz. Dzięki IVR bezpośrednio w rozmowie z konsultantem mogą nie tylko złożyć, ale też opłacić zamówienie, co znacząco skraca czas potrzebny na dokonanie transakcji. A szybkość i wygodę klienci cenią najbardziej.