Skrócenie ścieżki płatności receptą na zjawisko porzuconego koszyka

News

Zjawisko porzuconego koszyka to coś, co dobrze zna każdy sprzedawca internetowy. Klient wybiera produkty i dodaje je do koszyka, wydaje się więc, że lada moment zatwierdzi transakcję. Tymczasem na ostatnim etapie po prostu rezygnuje, nie dokonując płatności, Dlaczego tak się dzieje? Oczywiście część klientów po prostu się rozmyśla, rozprasza lub znajduje atrakcyjniejszą ofertę w innym miejscu w sieci. Spory procent kupujących zniechęca się jednak, gdy przychodzi do płatności. Zniechęcić może mały wybór kanałów płatności, np. konieczność zapłacenia karta, podczas gdy klient preferuje inne formy. Problematyczna może być też konieczność wypełnienia długiego formularza i poświęcenia dużo czasu na sfinalizowanie transakcji. Z tą ostatnią przyczyną możemy sobie poradzić poprzez skrócenie ścieżki płatności.

Taką funkcjonalność oferuje właścicielom sklepów internetowych Dotpay – duży operator płatności online. Skrócenie ścieżki płatności odbywa się tu poprzez zintegrowanie sklepu internetowego w tzw. modelu white label. Dzięki temu klient nie musi wypełniać żadnych skomplikowanych formularzy. Po wybraniu na stronie sklepu kanału płatności, jest kierowany bezpośrednio do formularza płatności w swoim banku. Wystarczy, że się zaloguje i zatwierdzi transakcję, a płatność będzie wykonana. Jest to zdecydowanie szybsza i łatwiejsza metoda niż klasyczne płatności online. Jej zaoferowanie klientom może znacząco poprawić wskaźnik konwersji, a co za tym idzie – zwiększyć zyski sklepu. 

BLIK to inna forma przyspieszenia płatności online. Jest to innowacyjny system płatności przy użyciu aplikacji zainstalowanej w smartfonie. Jest ona zintegrowana z kontem bankowym klienta. Aby dokonać płatności online czy w punkcie stacjonarnym nie trzeba już wypełniać żadnych formularzy ani nawet logować się do swojego banku. Wystarczy tylko zatwierdzić transakcję jednorazowym kodem, który generuje aplikacja. System BLIK dynamicznie się rozwija, jest akceptowany w coraz większej liczbie sklepów
i punktów usługowych. Często tez użytkownicy BLIK mogą liczyć na atrakcyjne rabaty i promocje.
Vida Checkout to innowacja w płatnościach kartami online. Dzięki temu systemowi nie trzeba już każdorazowo podawać danych swojej karty, aby dokonać płatności w sieci. Wystarczy zrobić to raz, na etapie rejestracji w systemie – w tym samym momencie podajemy tez domyślny adres do wysyłki zamówień ze sklepów internetowych. Dzięki temu, robiąc zakupy w sklepach należących do systemu Visa Checkout, podajemy tylko swój login i hasło do systemu, a pozostałe dane pobierane są automatycznie, co oznacza błyskawiczne sfinalizowanie transakcji.