Wybrać dużą jednorazową inwestycję na kilka lat czy płacić stałe miesięczne koszty o podobnej wysokości? Między innymi na takie pytanie trzeba sobie odpowiedzieć mając do wyboru centralą wirtualną a stacjonarną. Można założyć, że wirtualna centrala jest idealnym rozwiązaniem dla małej firmy a sprzętowa- dla firmy dużej. Jednak to nie reguła, a centrale telefoniczne wirtualne sprawdzą się też w dużej firmie. Na jakie pytania jeszcze trzeba sobie odpowiedzieć przed dokonaniem właściwego wyboru między centralą stacjonarną a wirtualną?
Pytania, na które trzeba sobie odpowiedzieć przed wdrożeniem systemu
Na pewno trzeba wziąć pod uwagę to ile firma planuje zatrudnić pracowników, jaki zapas mocy musi mieć serwer oraz jaką licencję warto kupić? Oprócz tego warto zbadać czy dział IT zagwarantuje dostępność serwera, a także czy firma hostująca może zagwarantować dostępność serwera? Ważną kwestią jest także to czy w przyszłości będziemy potrzebować nowych funkcji centrali. Trzeba także rozważyć, jakie chcemy uiszczać opłaty. Ponieważ kształtują się one inaczej jeśli chodzi o centralę stacjonarną a centralę wirtualną.